Hungerspelsportalen
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hungerspelsportalen

May the odds be ever in your favor...
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Recension av Hunger games

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Elsa98
Träffar mentor
Elsa98



Recension av Hunger games Empty
InläggRubrik: Recension av Hunger games   Recension av Hunger games Emptyons jan 16, 2013 7:11 pm

Info om boken;

Författare: Suzanne Collins
Antal sidor: 303
Huvudpersoner: Katniss Everdeen (och Peeta Mellark)
Originalspråk: Engelska
Språk jag läst den på: Svenska
Orginal namn: Hunger games
Ingår i Hungerspels trilogin, första delen
Första meningarna: "När jag vaknar är det kallt på sängens andra sida. Mina fingrar trevar efter Prims värme men hittar bara madrassens sträva kanvasöverdrag"

Känt citat från "The Hungergames"
"And may the odds be ever in your favor"

Vad är Hungerspelen?
Varje år måste alla de 12 distrikten i Panem välja ut en manlig och en kvinnlig förkämpe i de årliga hungerspelen. Förkämparna stängs sedan in på en arena för att slåss tills endast en deltagare står ensam kvar. En enda överlevare.
Hela händelsen TV-sänds. Hungerspelen ska anordnas till minne av att regimen har makten i sina händer...

Handling:
Det är slåtterdag. Alla i distrikt 12 måste bege sig till slåttercermonin där två spelare ska väljas ut till det 74:e hungerspelet. Effie Trinket stoppar graciöst ner handen i den stora behållaren där allas lappar ligger. Hon tar upp den och läser, Primrose Everdeen. "En gång satt jag i ett gömsle i ett träd och väntade orörlig på byte. Jag somnade och föll tre meter rakt ner i marken, där jag landade på rygg. Det var som om kraften i stöten tryckte ut all luft ut mina lungor. Jag låg orörlig kvar och fick tvinga mig själv att andas in, andas ut, att över huvud taget kunna göra något alls. Jag känner likadant nu." (Citat från boken, Katniss tankar) Hennes lillasyster hade blivit vald. Hennes älskade lillasyster som hon höll av mer än något annat i världen. Hon tänker inte hon anmäler sig som frivillig...

Betyg: 5/5

Tänkte att en liten bokrecension skulle passa bra här Wink

Hämtat från min bokblogg: http://bokbloggens.devote.se/ Wink
Till överst på sidan Gå ner
rue31
Är på tåget




Recension av Hunger games Empty
InläggRubrik: Sv: Recension av Hunger games   Recension av Hunger games Emptymån jan 21, 2013 11:31 pm

Bra recention Smile
Till överst på sidan Gå ner
Elsa98
Träffar mentor
Elsa98



Recension av Hunger games Empty
InläggRubrik: Sv: Recension av Hunger games   Recension av Hunger games Emptytis jan 22, 2013 7:52 pm

rue31 skrev:
Bra recention Smile
tack! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Zendaya
Är på tåget
Zendaya



Recension av Hunger games Empty
InläggRubrik: Sv: Recension av Hunger games   Recension av Hunger games Emptymån feb 04, 2013 6:47 pm

Den äger. Smile
Till överst på sidan Gå ner
rue31
Är på tåget




Recension av Hunger games Empty
InläggRubrik: Sv: Recension av Hunger games   Recension av Hunger games Emptymån apr 22, 2013 7:34 pm

Har läst alla tre två ggr :-)
Till överst på sidan Gå ner
Zendaya
Är på tåget
Zendaya



Recension av Hunger games Empty
InläggRubrik: Sv: Recension av Hunger games   Recension av Hunger games Emptyfre jun 14, 2013 8:41 am

Läst alla tre fem gånger. Wink
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Recension av Hunger games Empty
InläggRubrik: Sv: Recension av Hunger games   Recension av Hunger games Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Recension av Hunger games
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hungerspelsportalen :: Forum :: Kreativitet-
Hoppa till: